Maroko

V řijnu 2019 jsme s kolegou a kamarádem vyrazili na týden do Maroka. Výlet jsme si chtěli zpříjemnit půjčením auta, protože v Maroku je toho opravdu hodně k vidění. Nakonec jsme ujeli celkem 1503 kilometrů. Projeli královská města Rabat, Meknes, Fes a Marrakéš a viděli spoustu dalších zajímavých lokalit.

Naše zkušenost z různých měst se značně liší. Rozhodně nejhorší byla Marrakéš a Fes. Více tipů se dočtete v jednotlivých článcích. Hned po příletu do Marrakéše jsme vyrazili na sever po dálnici do Rabatu. Z Rabatu do Meknesu, Volubilis, Fesu a dále na Ifrane, Azrou, Tinerhir, Ait Ben Haddou a nakonec zpátky do Marrakéše. To vše za 8 dní a celkem pohodlně, bez spěchu. V každém městě jsme stihli prohlédnout vše, co jsme chtěli. Směr cesty mi i teď přijde ideální, protože se první den otrkáte na dálnici a postupně projíždíte města a nakonec horské cesty, takže si postupně zvykáte na místní dopravu. 1503 km které rozhodně stály za to!

Maroko mapa
Maroko roadtrip 1503 km za 8 dní
  1. den – přílet 16:00 na letiště Menara, před 18:00 odjezd po dálnici směr Rabat. Cca 22:00 příjezd do Salé.
  2. den – prohlídka Salé a Rabatu. Kolem 18:00 odjezd do Meknesu.
  3. den – prohlídka Meknesu. Kolem 14:30 odjezd do Volubilis a prohlídka římského města. Večer ubytování v městečku Moulay Idriss.
  4. den – ráno odjezd do Fesu. Dopolední prohlídka pevnosti Borj Nord. Odpoledne prohlídka města Fes. Pozdně večerní odjezd do Ifrane.
  5. den – odjezd z Ifrane. Prohlídka Azrou a cedrového lesa Cèdre Gouraud s makaky. Kolem poledne odjezd do Tinerhiru.
  6. den – prohlídka vyhlídek v okolí Tinerhiru a soutěsky Todra. Kolem polednem odjezd do Ait Ben Haddou – prohlídka hradu cca 15-17:00. Večerní příjezd do Marrakéše.
  7. den – prohlídka Marrakéše
  8. den – dopolední prohlídka Marrakéše a cesta na letiště – odlet v 17:00.

Webinář

Záznam mé prezentace fotek a zkušeností z cesty po Maroku si můžete pustit na youtube: